חיפוש בנושאselect
תת-קטגוריהselect
אזורselect
עירselect
ההתמחות והשרותים שלנו
  • תוכנית עסקית
  • יעוץ עסקי
  • מחקר עסקי
  • פתרונות מימון
שם:
טלפון:
היכן?:
אזורselect
עירselect
תוכן:
...Loading...

איך לבצע מחקרי שוק

עסק מצליח הינו עסק אשר ביצע בעבר ויבצע בעתיד מחקרי שוק. מאמר זה יגולל בפניכם מהו מחקר שוק וכיצד ניתן לבצע אותו.

מהו מחקר שוק?

הצלחה של העסק תלויה במספר פרמטרים. אחד מהם הוא הכרת השוק אליו הוא פונה. מחקר שוק הוא מחקר שמטרתו ללמוד אודות קהל היעד האידיאלי/לקוחות פוטנציאליים למוצרים או לשירותים של אותו עסק/חברה. ניתן לומר בוודאות כי מחקר דקדקני אשר מניב את התשובות המתאימות הינו הנוסחה להצלחה לאורך זמן של העסק. במחקר יש לבדוק מיני פרמטרים שונים הנוגעים לקהל היעד וניתן להגדיר אותו כאיסוף של מידע, וניתוח יעיל שלו. המטרה היא שבעל העסק ידע במה מעוניינים הצרכנים, מה מושך אותם ולכמה זמן הם יזדקקו לאותו מוצר או שירות אותו החברה משווקת. במחקר,  איסוף העובדות יוביל למסקנה ברורה באשר לאופן בו הדברים קורים ומה אנשים מעוניינים לרכוש.

לכל שאלה יש תשובה

בסיום המחקר צריכות להתקבל התשובות לגבי מיהו קהל היעד האידיאלי של המוצרים והשירותים של החברה, מה הפרופיל של קונים פוטנציאליים אלו, היכן פיזית הם מתגוררים והיכן הם "מבלים" ברחבי הרשת הוירטואלית, מה יניע אותם לקנייה ומה הן היכולות הכלכליות שלהם לקנייה, מהו הטיימינג האידיאלי להציע לקהל זה את המוצרים/שירותים של החברה, במה החברה שונה מחברות אחרות המתחרות בה, מהם המחירים הריאליים לשיווק אפקטיבי לקהל היעד ועוד.

מחקר שוק- השלבים השונים

•    בעיה- כל בעל עסק חייב להגדיר מה הבעיה של העסק/חברה.
•    ריכוז- יש לאסוף את כל המידע הרלוונטי אודות המוצרים והשירותים של החברה, החברות המתחרות, הלקוחות הקבועים, הלקוחות אליהם פניתם בעבר וכל פיסת אינפורמציה שיכולה לעזור במחקר זה.
•    הוספה ואיסוף- למידע הקיים יש לאסוף מידע נוסף אשר יעזור להגיע למסקנות. דבר זה יכול להיעשות על ידי השכרת שירותי מחקר שוק של חברה מקצועית אשר יכולה לאסוף את כל הנתונים במהירות וביסודיות ולאחר מכן לבצע את המחקר, על ידי שיחה עם העובדים שלכם, ספקים ולקוחות.
•    ניתוח- בשלב זה לוקחים את כל המידע ומנתחים אותו. יש עסקים קטנים אשר מעדיפים לבצע שלב זה בעצמם, אך כל עסק המוגדר כבינוני עד גדול מודע לעובד כי מדובר על משימה מורכבת אשר תשפיע במידה קריטית על הישרדותו והצלחתו של העסק ולכן רוב החברות והעסקים פונים אל חברה מקצועית שתבצע בשבילם את העבודה.
•    פעולה- מיישמים את כל התוצאות שהתקבלו.
•    ביקורת- מגיעים למסקנות האם הפעולות אשר בוצעו היו אפקטיביות.

לסיכום, כיום כל עסק קטן, בינוני, חברה גדולה או ארגון נדרשים לעשות מחקר שוק אשר יקטין את כל הקשור אל הסיכונים של העסק, יגרום לחברה להבין מה הן הבעיות העתידיות בשוק אליו הם פונים ומה הן הבעיות העכשוויות של שוק זה, מה הוא הפוטנציאל/ ההזדמנות העסקית של החברה ובסופו של דבר ועל בסיס כל הנתונים שנאספו מהי תוכנית הפעולה האידיאלית לעסק.
מידע נוסף על מחקרי שוק:

http://www.t-r-i.co.il/

שם:
טלפון:
אזורselect
עירselect
תוכן:
...Loading...